Bra, nackdelen kan ju vara att det är jobbigt att göra men nu är det ju gjort
Nu har jag fixat sakerna från Elfa. Köpte allt till Knigtrider och VU förutom 2st LM3914, funderar på att beställa dem från någon annan butik och skicka med brev, för de fanns inte på lager i gbg men de kanske finns i någon av de andra butikerna? Ska kolla lite på det men jag bygger Knigtridern undertiden. Sitter o bygger på den nu faktiskt.
FRÅGA: På sidan där ritningen finns, jag kan inte se vilka poler som ska vart på IC kretsarna. Har du lust att rita upp just den delen lite tydligare? Eller iaf säga vilka av polerna på IC kretsarna som ska vart. Deras pinout hjälpte mig inte så mycket, fattade inte mycket av den
Kan bli många frågor nu, sitter här o funderar på lite saker.
Vart ska VDD ? För på sidan står det att "Note that VDD and GND for the ICs are not shown in the circuit drawing" GND vet jag att den ska till jord men vart ska VDD? Och vad står VDD för, skulle vara skoj att veta.
På 4017 bredvid RST så står det ENA den ska till jord men vilken pol på 4017 är det? Kan det vara #13 NOT ENABLED ? Men om den inte används varför ska man kopplainn den till jord? Och vad är det för ring i slutet av den närmast 4017?
Troligen sista frågan: Trimpoten, hur ser jag vilket ben som ska till vad? Kan man vända på den eller är den som motstånd? För de spelar la ingen roll vilket håll man sätter dem på? Bi polära eller vad heter de när de är sådana? Bi polära kanske är något helt annat