För att liva upp forumet lite "bumpar" jag den här tråden
Jag kollade igenom lite saker jag hade i en låda och samtidigt kollade jag forumet. Då kom jag på varför inte bygga klart den där kretsen jag aldrig orkade göra? Och så var det igång igen...
Kör på samma krets som "då" och samma komponenter, allt är taget direkt från lådan så som det var när jag lämnade det
Nu till problemet. Jag har kopplat allt rätt vad jag kan se, har även "skalat" en 3.5mm plugg och lött på egna kablar då de som satt där original vad klena och svåra att löda på så jag tog bort alla plast och lödde på kontakten.
Så långt är allt frid och fröjd men när jag drar på 5v så lyser alla lysdioder vilket inte borde vara helt rätt. Har även provat att vrida en del på potentiometern (fick jag det rätt?) men utan effekt
Vad jag kommer ihåg från förra gången bygget var igång så fungerade bara en av de 10 leds jag har med. Just nu kör jag endast med 10leds och vänster kanalen av ljudet som kommer från en billig mini-radio som jag hittade. Den fungerar som den ska och är alltså inte en felkälla.
P.S Får se hur aktivt det är här, var ett tag sedan