Jag hade nog tänkt mig 10dioder på varje stapel om det går? Eller blir det väldigt konstigt då? För 4 st sådana kretsar plus 40 lysdioder är lite för mycket tror jag. Och en switch och lite motstånd.
Kan man inte dela på det bara? Så man får 10 lysdioder till 2 staplar istället för 20 lysdioder till en stapel? För om man kör med 5mm lysdioder blir ju det 5cm på 10 lysdioder och 10cm på 20 lysdioder. Och 2 staplar på 5cm vardera hade jag nästan tänkt mig, passar bättre än 10cm långa
Blev kanske rörigt det där..... hur ska jag göra med kopplings schemat om jag skulle vilja ha 2 rader me 10 lysdioder, ska jag ta samma schema och dela det på något sätt eller hur blir det? Och jag ska inte köpa samma switch då? Eller det kanske jag ska
Motstånden ska jag ta starkare än vad som står va? För de står 1k1 ohm men det finns inte vad jag kan se så då är det 1k2 som gäller? Det måste ju vara bättre att ta lite för mycket än lite för lite.
Funderar på att köpa stor pack lysdioder från besthongkong för de är så jevla dyra på elfa. Problemet är att jag vill ha olika färger och då blir det lika dyrt när man köper småpack. Jag vill ju ha röda dioder till min knightrider och gröna till den här. Kan det bli snyggt med blå dioder till en sådan här VU mätare? De röda på besthongkong kostar nästan som 300blå. Jag tror de får bli en 100pack blå från hongkong och röda från elfa.
73-131-09
LM3914N-1 LED-drivare DIL18
35-306-15
Vippomk 2-pol DP-1
60-106-56
Motst 22kohm 5% 1/4W
60-105-40
Motst 2,7kohm 5% 1/4W
60-105-08
Motst 1,2kohm 5% 1/4W
Och dioder från hongkong då. Blir nog till att bygga en sådan här efter jag slutat jobba om 2veckor.